10 fettförbrännande mellanmål

Som du kanske vet så är mellanmål ditt hemliga vapen för att öka din förbränning. När du äter något litet mellan de stora måltiderna förstår kroppen att mer energi är på väg. Vilket hindrar den från att producera fettinlagrade kortisol och bromsa din ämnesomsättning. Väljer du rätt typ av snacks kan du till och med sätta en extra turbofart på din förbränning.
 
1. Sallads wrap
- Gör en nyttigare wrap genom att byta ut tortillabrödet mot ett stort salladsblad. Fyll med tonfisk,köttfärsås eller en färsk tomtatsalsa.
 
2. Äpple & jordnötssmör
- Fibrerna i äpplet minskar sötsuget, dessutom innehåller de ämnet pektin som begränsar hur mycket fett som kan absorberas av dina celler. Med en matsked osötat jordnötssmör får du i dig goda fettsyror och mättande protein.
 
3. Hårdkokt ägg
- Koka upp några ägg och förvara i kylen så har du alltid ett mellanmål när suget sätter in.
 
4. Kanelkeso med äpple
- Keso är både fettsnålt och rikt på kalcium, vilket har en positiv effekt på förbränningen. Strö över lite kanel och du sänker också kroppens insulinnivå som hämmar fettförbränningen om den är för hög.
 
5. Proteinpannkaka
- Genom att blanda ner en skopa proteinpulver i smeten har du enkelt förvandlat din pannkaka till ett fettförbrännande mellanmål. I och med att proteinet kräver mer energi än kolhydrater och fett för att brytas ner ökar du förbränningen samtidigt som du håller dig mätt längre.
 
6. Fullkorn & färskost
- Fibrer är det enklaste sättet att hindra fett från att fastna på kroppen. De håller igång matsmältningssystemet och gör dig mätt.
 
7. Avokado & solrosfrön
- Avokado är full av nyttiga enkelomättade fettsyror. Dessutom gömmer sig ämnet L-karnitin i den krämiga frukten. Det ör ett vanligt tillskott i viktminskningsprodukter eftersom det ökar energiproduktionen i muskelcellerna.
 
8. Bärkesella
- Bär blandat med lättkesela är en perfekt match. Hallon anses vara extra bra för fettförbränningen eftersom de innehåller ett slags ketonämne som ökar förbränningen.
 
9. Grekisk yoghurt
- Grekisk yoghurt med hackade valnötter, 1 msk linfrön och skivad banan är ett av de enklaste mellanmålen du kan sväga ihop. Välj gärna grekisk yoghurt som innehåller med protein är vanlig. Nötter och linfrön ger dig hälsosamma fettsyror.
 
10. Laxtoast
- Bred färskost på ett fullkornsbröd och toppa med en skiva lax. Lax är sprängfyllt av nyttiga omega-3 fettsyror.